VUOSI 2014

Posti Group lyhyesti

Olemme ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta 11 maassa.

Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 1 859 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme 23 000 ammattilaisen voimin (henkilöstömäärä vuoden lopussa). Meillä on takana lähes 400-vuotinen historia. Yhtiömme kaikki osakkeet omistaa Suomen valtio. Liikevaihdosta 96 % tulee yrityksiltä ja yhteisöiltä. Tärkeimmät asiakastoimialamme ovat kauppa, palvelut ja media.

Suomessa palvelemme nimellä Posti Group ja muissa toimintamaissa nimellä Itella.

Toimintamme on jaettu neljään eri liiketoimintaryhmään*: Postipalvelut, Paketti- ja logistiikkapalvelut, Itella Venäjä ja OpusCapita.

* Itellan muuttuessa Postiksi vuoden 2015 alusta myös liiketoimintaryhmien nimet muuttuivat. Itella Viestinvälitys muuttui Postipalveluiksi ja Itella Logistiikka Paketti- ja logistiikkapalveluiksi. Kertomuksemme on rakennettu uuden organisaatiorakenteen mukaisesti. Postipalveluiden luvut eivät ole vertailukelpoisia Itella Viestinvälityksen lukujen kanssa eivätkä Paketti- ja logistiikkapalveluiden luvut Itella Logistiikan lukujen kanssa. Itella Venäjään ja OpusCapitaan ei ole tullut muutoksia.

Lisätietoa Postista osoitteesta www.posti.com

Lue lisää Postin vuodesta sivulta Keskeiset tapahtumat 2014