Rekrytointi

Olemme merkittävä työllistäjä Suomessa. Työyhteisönä olemme tasa-arvoinen, kansainvälinen, monikulttuurinen ja suvaitsevainen. Haluamme olla paras työnantaja.

Vastaanotimme vuoden aikana noin 28 000 työhakemusta. Solmimme Suomessa 505 uutta vakituista työsuhdetta. Kausivaihtelu on voimakasta, eniten kausityöntekijöitä meillä on kesällä ja jouluna. Tarjosimme kesätyöpaikan eri puolella Suomea yhteensä 2 000 henkilölle. Jouluruuhkaan varauduimme työllistämällä 3 300 kausiapulaista eri puolilla maata. Suurin osa kausiapulaisista työskenteli postin jakelussa, lajittelussa ja kuljetuksessa.

Olimme myös mukana valtakunnallisessa Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa, jonka myötä me sitouduimme lukuisten muiden yritysten tavoin kampanjan periaatteisiin, jotka ovat: mielekäs työ ja kohtuullinen palkka, hyvä hakijakokemus, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

Monikulttuurisuus on yrityksemme rikkaus. Työntekijämme pelkästään Suomessa edustavat 85:aa eri kansalaisuutta.

Olemme olleet yritysvastuuverkosto FIBSin koordinoiman Suomen monimuotoisuusverkoston jäseniä vuodesta 2012. Allekirjoitimme tuolloin ensimmäisten joukossa Suomen monimuotoisuussitoumuksen. Monimuotoisuusverkosto tarjoaa jäsenilleen tietoa monimuotoisuuden johtamisen parhaista käytännöistä ja tukea liiketoiminnan kehittämiseen. Monimuotoisuuden ulottuvuuksia ovat esimerkiksi ikä, sukupuoli, etninen alkuperä, seksuaalinen suuntautuminen, toimintakyky ja uskonto.

Lähtövaihtuvuus Suomessa vuonna 2014

Lähtövaihtuvuus, Suomi*

Lähteneet, pysyvät työsuhteet

joista naisia