CASE: Yhteisjakelusopimus panimoiden kanssa

Yhteisjakelusopimus panimoiden kanssaAloitimme vuoden 2015 alusta mittavan yhteistyön Sinebrychoffin, Hartwallin ja Olvin kanssa. Toimitamme koko Lapin alueella yhteisjakeluna panimoiden tuotteet sovittuihin toimipisteisiin. Jakelupisteitä on yhteensä 550.

Sopimus kattaa terminaalityön, jakelun, esille laittamisen ja palautukset. Kuljettaja toimittaa tuotteet yhteisesti sovittuun paikkaan ja ottaa tyhjät tölkit, pullot ja päällysteet palautukseen.

Sopimus on liikevaihdolla mitattuna suurin Suomessa tehty yksittäinen sopimus. Sopimus on kaksivuotinen. Yhteistyöhön kuuluu myös palvelun kehittäminen yhdessä yhteistyökumppaneiden kanssa. Tarkoituksena on samalla kerätä tietoa ja tutkia panimotuotteiden haja-asutusalueen yhteisjakelun hyötyjä, haittoja, mahdollisuuksia ja haasteita.

Osa jakelusta on yhdistetty muuhun kappaletavaravirtaan, eli panimojakeluun on yhdistetty kauppoihin ja ravintoloihin kuljetettavia tuotteita, kuten esimerkiksi leipomotuotteita ja alkoholijuomia. Yhdistämisestä saadaan merkittäviä synergiahyötyjä.