OpusCapita

• Slovakia
  • Suomi
  • Viro
  • Kumppaniverkoston kautta lähes kaikkialla Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa

Tarjoamme asiakkaillemme kaikki talousprosessit aina yksittäisestä prosessista kokonaisulkoistukseen asti. Tavoitteemme on tarjota ratkaisuja asiakkaan koko liiketoiminnan kehittämiseen automatisoinnin ja ulkoistamisen kautta. Kehitämme Purchase to Pay and Order to Cash -prosesseja, joissa ohjelmistot, alihankinta ja palvelut yhdistyvät markkinoiden parhaaseen toimitusmalliin. Autamme asiakkaitamme luomaan tehokkaampaa ja laadukkaampaa liiketoimintaa, jotta asiakkaamme voivat keskittyä ydinliiketoimintaansa.

Meillä on yhteensä yli 11 000 asiakasyritystä, ja ohjelmistojen käyttäjiä on noin 50 maassa. Olemme Euroopan johtava sähköisten laskujen operaattori. Toimitamme lähes 200 miljoonaa sähköistä viestiä, yli 43 miljoonaa skannattua dokumenttia ja lähes 415 miljoonaa paperikirjettä vuodessa. Lanseerasimme syyskuussa uuden strategian, jonka myötä keskitymme kasvuun ja markkina-aseman vahvistamiseen Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa.

Palveluiden sähköistyminen näkyi vuoden aikana selvästi. Kasvatimme jälleen sähköisten transaktioiden määrää. Niiden osuus kaikkien transaktiovolyymien kokonaismäärästä oli 33 %, kun vastaava luku vuonna 2011 oli ainoastaan 20 %.

Myös pilvipalveluiden vahva kasvu jatkui. Pilvipalveluiden lisäksi sähköistyminen jatkoi kasvuaan, mikä luo vahvan pohjan niille varsinaisille liiketoimintahyödyille, joita voidaan saavuttaa taloushallinnossa automaation kautta. OpusCapitan tarjoamien BPaaS-palveluiden myynti kasvoi huomattavasti.

Vuoden keskeisiä tapahtumia oli norjalaisen kirjanpitopalveluita tarjoavan Norian Group -konsernin yritysosto, joka vahvistaa asemaamme pohjoismaisena taloushallinnon palveluntarjoajana. Norianin myötä saimme noin 175 uutta kollegaa, jotka työskentelevät Norjassa, Ruotsissa ja Liettuassa.